2009/03/29

En årsmöteslördag

RFSL ungdom öppnade sin kongress igår och stämningen var hög på Sveavägen 59. Maria Wetterstrand och Nyamko Sabuni öppningstalade och UMO fick årets RFSL ungdompris.

Även Föreningen Nordens ungdomsförbund (FNUF) hade årsmöte i helgen. Här står hela avgående förbundsstyrelsen med snygga t-shirts där det står Riv gränserna - öka förståelsen. Till ny ordförande valdes Peter Olevik Dunder.
Att den här bilden från Ung Pirats kongressmiddag i Uppsala blev så mörk beror dels på en crappy kamera och dels på att middagstalen inträffade samtidigt med Earth hour. Mattias Bjärnemalm avgick som förbundssekreterare och jag passade på att tacka honom och Ung pirat för året som gått. Jag törs nästa säga att de under sitt första år i LSU överträffade nästan alla i deltagande i våra kurser, nätverk, utskott, inspirationsdagar och studieresor.

2 kommentarer:

Mab sa...

Jag fick aldrig tillfälle efter middagen att tacka dig för dina fina ord. Och för blommorna och för boken.

Så jag gör det här istället. Tack så hemskt mycket, det värmde verkligen!

Jag hoppas och tror att Ung Pirat kommer fortsätta att delta i så mycket av LSUs verksamhet som möjligt.

Hanna sa...

Tack själv och lycka till!