2008/03/11

Det bär av till Bryssel nu...

...för Bryssel är ju inte Belgien, eller? Finns ens Belgien? Deras regering gör det ju inte.

LSU åker med hela styrelsen och all personal till Bryssel på studiebesök och kompetensutveckling imorgonbitti. Vi passar på att lägga styrelsemötet där samtidigt, så det blir ett intensivt slut på veckan.

Idag har jag lett ett samtal om "Framtidens engagemang" på det årliga forumet för organisationer i den sociala sektorn. Peter Örn, som leder regeringens dialog med civila samhället i frågan var där, Christer Zettergren från Röda korset, Göran Hägglund (kd), Ylva Johansson (s), Per Nilsson från Ungdomsstyrelsen var också där. Bäst var ändå Bob Hansson, ni vet han som är poet. Han kan med ord och tonlägen kasta en rakt in i situationer och känslor som ligger långt borta men ändå så nära. Det är en eftersträvansvärd talang.

Nu har jag kommit hem efter att ha lyssnat på Percy Barnevik, som har gått från att vara industrimagnat till att jobba med fattiga människors hjälp till självhjälp. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det fantastiska arbete han gör. Ibland blir jag bara så otroligt gubbtrött.

So I leave it at that.

Läs Johanna Nylanders debattartikel om åldersdiskriminering istället.

Inga kommentarer: