2009/12/11

Tack för det svårast jag gjort

Att vara ordförande för LSU är utan tvekan det svåraste jag gjort i mitt liv. Men jag har älskat varje del av det, nästan varje dag. Jag känner en oerhörd tacksamhet för att ha fått förtroendet att försöka stärka ungdomsorganisationer i deras viktiga arbete att varje dag göra skillnad för unga människors fritid, självkänsla och möjlighet att göra sin röst hörd. Det är ur det arbetet jag hämtat kraft, inspiration och mening.

Tack till alla inom och utanför LSU som har trott på och bidragit till att arbeta mot visionen om starka och synliga ungdomsorganisationer i Sverige och i världen. Tack också till alla som under åren har kritiserat och ifrågasatt det jag tycker och det jag gör, det har bidragit till att utveckla mig och LSU. Jag är tacksam för att jag har tillåtits lyckas och misslyckas i mitt uppdrag.

Och tack alla som kom i tisdags på tacktillställningen! Tack CISV, UFS, FNUF, Sverok, Booster, RKUF, Seniorkraft, Unescorådet, SKTF, Integrations- och jämställdhetsdepartementet, Riksidrottsförbundet, Sensus, Tankesmedjan Sektor 3, Vetenskapsrådet och alla andra för uppvaktning, blommor, tal och presenter! Ett litet urval:
  • Booster hade gjort en film om min framtida karriär. Jag kan meddela att mataffär, förskola och café redan är check! Tänk så obvious jag är.
  • LSU:s personals fina spotifylista med det bästa från mina år.
  • Bästa hälsningen från SKTF:s ordförande:
  • Även handskrivet av ministern:

Inga kommentarer: