2009/12/14

Bilderna som säger mer

Igår morse kom jag till ett soligt och frostigt Köpenhamn för att delta på frukosten som LSU ordnade med Utrikespolitiska förbundet Sverige och Globalfocus på skeppet Briggen. Vi fick lyssna till inspirerande exempel på vad kamali från Indien, Kyle från USA, Michaela från Nederländerna och David från Sverige gjort inom civilsamhälle, utbildningssystem, företagande och politisk påverkan för klimatomställningen.



Här är fantastiska gayathri och amir från LSU!


Vi fick också lyssna på Mattias Klum, oslagbar fotograf och inspiratör. Hans foton säger faktiskt mer än 10 000 ord.


På tal om den här bilden så sa Mattias Klum att det är vi människor som är planetens värsta plundrare, förstörare och våldsverkare. Samtidigt har vi bara oss själva att lita till för att ställa saker till rätta, ingen annan varelse kan vi förvänta oss göra det.


På högnivåseminariet under eftermiddagen fick jag återigen se foton av och lyssna på Klum. Även Gro Harlem brundtland, Tony Blair, Maria Wetterstrand och WWFs Lasse Gustavsson talade och jag var en av fyra som var ombedd att göra ett inlägg från golvet. Jag bloggar upp vad jag sa strax. En lång men inspirerande dag blev det!



Inga kommentarer: