2009/12/22

Tack å hej för mig!

  • LSU ska vara det vi som organisationer inte har tid eller resurser att vara på egen hand
  • Ett medlemskap i LSU ska skapa samarbetsmöjligheter med andra organisationer eller samhällspåverkare
  • LSU ska skapa smörgårdsbordsmöjligheter som Alla Olika Alla Lika, där medlemsorganisationer kan välja hur, med vilka och var de vill påverka – men samtidigt vara del i en helhet
  • LSU ska vara vår megafon att ta till gentemot beslutsfattare i Sveriges kommuner, regering och riksdag, i Europa och i FN, när vi ensamma inte orkar skrika högre
  • LSU ska se till att vi i ungdomsorganisationer lyckas sätta viktiga frågor på den politiska dagordningen, bidra med vår erfarenhet i samhällsdebatten och vara med i besluten
  • Sveriges ungdomsorganisationer ska genom LSU vara självklara, kompetenta och progressiva aktörer i Sverige
Detta var några av de mål jag skrev ner i det brev till medlemsorganisationerna som jag knåpade ihop hösten 2006 då jag ställde upp som motkandidat till valberedningens förslag på ordförande för LSU. I somras hittade jag det och fler gamla anteckningar om mina och andras tankar om LSU då.

Nu har tre år gått sedan den hösten. Det sista ordförandebrevet från mig är skickat, snart även årliga nyårshälsningen till alla samarbetspartners, visakortet är klippt och nyckeln tillbakalämnad. Om ett par dagar stänger vi också ner den här bloggen tills vidare.

Igår skrev Moa Wallgård på papprena för att från den 1 februari bli generalsekreterare för LSU. Tillsammans med Seher Yilmaz som ordförande och den nya styrelsen blir det garanterat spännande och utvecklande år för LSU framöver. Jag vill önska er alla stort lycka till!

Jag vill också passa på att tacka alla som deltagit i diskussionen om LSU och följt den här bloggen under åren! Att vara öppen och tydlig med vad som är på gång i LSU, hur jag tänker och vad som händer i omvärlden har för mig varit en viktig del i att öka medlemsorganisationers och andras insyn i, möjlighet att förhålla sig till och påverka LSU. Stort tack för ert engagemang!

För egen del kommer jag att ägna våren åt den här människan och sedan skaffa mig ett jobb tänkte jag. Vill du ta en fika eller om jag kan vara till hjälp med något så når du mig på hallin.hanna(a)gmail.com eller samma mobilnummer som vanligt. Ha nu riktigt sköna helger och en god fortsättning på det nya året!

Kärlek och engagemang,
Hanna

3 kommentarer:

Anders Eriksson sa...

Stort lycka till med allt! Hoppas att du får en fantastisk jul.

Hanna sa...

Tack Anders, detsamma!

S sa...

Hej Hanna! Jag har läst din blogg med ojömna mellanrum med stor behållning. Lycka till!