2008/10/17

Vem vill sitta i ett indianreservat?

Anna Larsson skriver i dagens Svd om hur hon tycker att unga idag är vår tids indiander, som förväntas acceptera att bli placerade i ett speciellt reservat utanför det vanliga samhället. Läs, jag tycker att hon lyfter intressanta perspektiv!

De bästa vinklarna kommer ibland från just de som inte är unga. Kanske för att många unga rätt ofta, tycker jag, liksom inte vill kännas vid att vi är just unga (nu är ju jag då en tant på 26 år i de flesta ungas ögon, men men).

Och det är ju sant, alla vill ju bara bli betraktade som människor och medborgare. För det är ju det vi är. Och vem vill kännas vid att sitta i ett "indianreservat"? Ändå är det ibland viktigt att som Anna Larsson gör visa att unga ges olika villkor än andra.

Det blev mycket blogg idag, men så är jag ju borta en vecka - så då slipper du mig på din rss.

Inga kommentarer: